Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Snoogiloo
Det är så att jag skall flytta över ett par v70 stolar i min 140a och problemet är att jag måste plocka bort utlösaren till SIPS. Det är mao den mekaniska modellen av SIPS som sitter i stolen!

Är det bara att skruva lös utlösaren eller är det något speciellt jag skall tänka på innan jag gör det?
av *pettson*
Då bör du antingen skaffa dej lämplig litteratur om SRS enheter inhämtat från märkesverkstad för att lära dej om dom INNAN du jobbar med det. Eller så lämnar du över det arbetet till en lämplig kunnig verkstad och betalar för tjänsten.
Om du ska ta bort tändaren så ska också hela bagen bort ur stolen.
av Snoogiloo
*pettson* skrev:Då bör du antingen skaffa dej lämplig litteratur om SRS enheter inhämtat från märkesverkstad för att lära dej om dom INNAN du jobbar med det. Eller så lämnar du över det arbetet till en lämplig kunnig verkstad och betalar för tjänsten.
Om du ska ta bort tändaren så ska också hela bagen bort ur stolen.

Får jag fråga vad det skulle vara för risk att bara plocka bort utlösaren och inte bagen? Har inte sett att andra som flyttat över dom nyare stolarna har gjort det :/
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Utlösaren och kudden är 1 enhet så vitt jag vet.
Nyare stolarna har elektroniskt utlösta kuddar, mao så utlöses dom inte vid en sidokrock utan elektroniken som dom mekaniska gör.

Men jag håller med pettson, du bör inte hålla på och skruva med sprängämnen som utan problem kan kosta dig livet, om du inte är 110% säker på vad du gör.
av *pettson*
97 har du mekaniska tändare. Sparka på en ordentligt så vet du exakt hur den fungerar.
Finns en och annan som lärt sej genom att tappa stolen på kanten.
SÅ för att du avlägsnar tändare med en avbitare som jag antar några gjort.. så har du inte avlägsnat laddningen i stolen.
Alltså ska ALLT ut som en enhet ur stolen och antingen tas om hand av utbildad eller destrueras av utbildad.

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]