- mån 25 aug 2014, 15:11
Har läst om problemet tidigare på forumet men kan för närvarande inte hitta trådarna eller lösningarna på problemet.850 GLT Automat -97 som blivit väldigt svårstartad med varm motor.Går annars helt okey men så fort man ska göra kortare stop så vägrar den starta efter dessa stop.Väntar man ca 5 - 10 minuter så går den igång igen utan minsta motstånd.Bytte bränslepumpsreläet som min andra 850 GLT med manuell låda hade problem med men detta hjälpte inte på automataren.
Däremot så la jag den under ett av dessa startförsök i N - neutralläge efter att ha försökt i mer normala P - läget och då gick den igång, (möjligtvis en slump).Har inga felkoder när jag saknar rätt sladd och mjukvara till detta.Eventuella tips på hur man får fram felkoder via datorn eller startproblemet utan felkoder mottages tacksamt.
Däremot så la jag den under ett av dessa startförsök i N - neutralläge efter att ha försökt i mer normala P - läget och då gick den igång, (möjligtvis en slump).Har inga felkoder när jag saknar rätt sladd och mjukvara till detta.Eventuella tips på hur man får fram felkoder via datorn eller startproblemet utan felkoder mottages tacksamt.
(Här skulle det stått något bra).Men eftersom världen redan är fylld av ljushuvuden så låter jag bli.