Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PTV
Har läst om problemet tidigare på forumet men kan för närvarande inte hitta trådarna eller lösningarna på problemet.850 GLT Automat -97 som blivit väldigt svårstartad med varm motor.Går annars helt okey men så fort man ska göra kortare stop så vägrar den starta efter dessa stop.Väntar man ca 5 - 10 minuter så går den igång igen utan minsta motstånd.Bytte bränslepumpsreläet som min andra 850 GLT med manuell låda hade problem med men detta hjälpte inte på automataren.

Däremot så la jag den under ett av dessa startförsök i N - neutralläge efter att ha försökt i mer normala P - läget och då gick den igång, (möjligtvis en slump).Har inga felkoder när jag saknar rätt sladd och mjukvara till detta.Eventuella tips på hur man får fram felkoder via datorn eller startproblemet utan felkoder mottages tacksamt.
av PTV
Alfredo skrev:Pnp omkopplaren som kan ställa, men kan annars var värmegivaren.
Tack för svaret, men vilken av värmegivarna !?.Är det lufttemperatursensorn du menar.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Åk till en pålitlig verkstad och ta ut felkoder och försök samtidigt få lite info av en tekniker hur dom kan tolkas eftersom felkod på olika saker kanske inte innebär att just dom delarna är defekta utan koderna ger fingervisningar om var man skall börja leta efter felen.

Mvh GK
av PTV
gnestakalle skrev:Åk till en pålitlig verkstad och ta ut felkoder och försök samtidigt få lite info av en tekniker hur dom kan tolkas eftersom felkod på olika saker kanske inte innebär att just dom delarna är defekta utan koderna ger fingervisningar om var man skall börja leta efter felen.

Mvh GK
Tack för svaret.Blir väl förmodligen så eftersom eventuella lösningar på Sveriges största Volvo forum Jag Rullar tydligen uteblir på ett ganska vanligt 850 fel enligt Google,s sökmotor även om jag drar mig för en timkostnad på verkstad för ca 1400:-.Så jag ska se om det går att lösa på egen hand först som det heter.Ha det gott. :D
av PTV
Har efter många om och men med hjälp av en före detta Volvo reparatör fått reda på varför dessa 850 ibland envisades med att inte starta igen efter kortare stop.Bytte delen och sedan dess har problemet varit borta.Naturligtvis glad och om någon i framtiden behöver hjälp med samma problem så går det bra att skicka ett pm. :D

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]