- ons 20 aug 2014, 09:26
Sen går det att ringa tidigare ägare och fråga men jag tror du får samma svar som du fått tidigare.
Moderator: Moderatorer
slimbo skrev:Bilen är som rubriken beskriver en Volvo 855-556 GLT 2.5-PK i trafik 1995-12-21 (löjligt nära årsskiftet), så den är cirka en vecka från att bli 96 registrerad)Den enda skillnaden hade varit att bilen hunnit vara i trafik en marginellt kortare tid. Numera anges fordonsår istället för modellår, dvs året bilen togs i bruk istället för årsmodell, men mig veterligen är det en nylig ändring varför det förmodligen redan står modellår 1996 om du slår upp bilen på transportstyrelsens hemsida.
slimbo skrev:De flesta verkar hävda, dock utan logisk förklaring eller källa, att det ska ha med paketutrustningen att göra. Jag är dock alldeles för kritisk i min natur för att godta att man måste bortse från vilken relation cylindervolym och kringutrustning har eftersom det inte är en GLT-PK 2.5 eller en 2.5 GLT-PK, utan en GLT 2.5-PK.Jag har tyvärr inget mer exakt svar än någon annan, men jag gjorde lite efterforskning själv och det verkar helt enkelt betyda att bilen är paketutrustad. Som jag förstår det kunde man antingen beställa en standardbil eller en bil med, just precis, paketutrustning.
Vad står bokstäverna i 2.5-PK för?
Om de ej har något sammanband, vad står den individuella akronymen PK för?
Vad betyder siffrorna i samband med PK?
gubbstrutt skrev:Jag ville ta det lite skämtsamt ,, ok ska aldrig göra om detslimbo skrev:Jag är ledsen, jag trodde detta var ett seriöst forum för Volvo älskare där nya medlemmar åtminstone får chansen att känna sig välkomna men nu inser jag att detta forumet inte alls håller den höga standard jag blev rekommenderad.det är frivilligt att vara med jag hittar iaf inget bättre forum för volvo än detta slimbo
ge det ett försök till.
ingesjo va har (på kopplings stolpe) i det militära med detta å göra?.
Med vänlig hälsning hasse.
Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]
MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]