Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja, alla har vi olika erfarenheter. Jag har lustigt nog haft mer problem med riktiga märkes-prylar än dom lite billigare alternativen(förutom min co-tech polermaskin som blev en rökbomb efter 2år.... fungerade lustigt nog hur bra som helst efteråt ändå).

Men förstår helt klart din frustration :) Skulle inte vara speciellt glad om jag hade råkat ut för samma sak under samma "pissiga" förhållanden :roll:
andreasw skrev:Tråkigt med reläet, men kul att du fick igång bilen igen :) Hur kom du in i bilen?
Volvo kopplade in sig på startmotorn, tror jag. Jag försökte först själv, men hade ingen möjlighet att hissa bilen, så svårt att komma åt något.

Tänkte samla ihop mig och göra en sammanfattning av tråden, men det dröjer lite till...
av *pettson*
2444ever skrev:Oavsett användningsområde (stereo, bilar etc.) så har de gånger jag fått "måndagsexamplar" konsekvent varit ickeoriginal. Tur eller otur spelar in självklart, men om man inte är insatt i respektive bransch så är det svårt att avgöra när ickeoriginal skall vara "lika bra". Så för mig blir det fortsatt original, ännu mer konsekvent än tidigare efter denna erfarenhet. Denna felaktiga komponent har orsakat mig extrakostnader på flera tusen kronor.
Eftersom den är felaktig ska du ta.med den till mekonomen ihop med dina kvitton på omkostnaderna.
Det är bara för mekonomen att betala.
Håller fullständigt med pettson. Mekonomen ska ta kostnaden och inte bara erbjuda dig ett nytt relä som de alltid envisas med. Upp till bevis vad de har för generösa garantier/ kvalitet på sina prylar. Tycker Mekonomen har sämre kvalitet än Biltema men det är lätt klanka ner på biltemas hela sortiment.....

Mekonomen tyckas ha många måndagsexemplar på sina reservdelar.....
blir nog lite svårt med ersättning för s.k. omkostnader då Mekonomen inte kan krävas på ansvar för hur en kund använder köpt vara.
Hade produkten skapat följdfel eller fara för någons liv hade saken varit en annan.
M.a.o. det har sina risker att byta delar, mer eller mindre på måfå, utan kunskap att särskilja vad som är felaktigt från vad som inte är det.
Hur menar du nu???? Jag köpte en tempgivare på mekonomen skiten fungera några månader sen larma bilen den var överhettad. Köpte en original och nu fungerade den utmärkt. Det var inte kul byta den trångt och jävligt samt loosa en del glykol vid bytet. Nu kunde jag ju göra jobbet själv men tror ju knappast mekonomen tagit på sig byta den felaktiga delen gratis om jag passerat förbi de.
Jag vägra ta emot en till av deras skit och fick efter mycket tjaffs ett tillgodokvitto då de inte ens kunde ge pengarna tillbaka. Never more Mekonomen shit :evil:

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]