Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Då blandar jag mig i: med största sannolikhet har du läckage, åk tillbaka till AC-firman. Jag tror inte att dom får fylla på ett system som inte är tätt, och har det läckt ut på en vecka så är det ju inte tätt.
Användarvisningsbild
av Nexus
Håller fullständigt med TAXI där. Kompressorn startar inte om det är för lite gas i systemet så troligtvis har det läckt ut ....gör om gör rätt :-)-)
Var tillbaka hos verkstaden idag och han kollade efter läckage med apparat och hittade ett läckage på röret som går ifrån torkarfiltret, nu undrar jag går det att köpa separat
Användarvisningsbild
av Nexus
verkar inte vara så seriös verkstad som släpper ut en bil med läckage..... ja rören ska finnas köpa på volvo. kanske lika bra byta torkfilter när de ändå håller på :roll:
av BjarneJ
Röret på torkfiltret,du tänker på är en del av filtret. Jag har bytt torkfilter och det gamla satt som sat*n var tvungen att ta isär vid kompressorn och få ut filtret så det gick att lossa röret med ett par störa rörtänger. M.a.o. är det ett nytt filter som gäller, om läkaget är efter filtret men innan stället där det sitter en rör-koppling.

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å a[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]