Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av awd1998
Bilen en v70 -98 awd motor 5254t står hos Bilia Ringde dom om jag kunde ta lås och nycklar från skroten och få dom inprogrammerade.
Skulle inte vara något problem. Lämnar in bilen , Bilia ringer problem volvo nycklar kan inte programmeras om, boxen är nu tömd på alla nycklar dom beställer ny nyckel . Bilia ringer problem nyckeln går inte att programmera in. Nu har jag tröttnat.
Finns det någon 850 box utan startspärr som går att använda eller koppla bort startspärren.

Hasse
Användarvisningsbild
av Lucif3r
3 nycklar är inkodade från fabrik. Det finns plats för ytterligare 3 nycklar. Vart dom nycklarna kommer ifrån spelar ingen som helst roll.
Har någon därimot redan programerat in 3 extra nycklar, ja då är du körd.

Koppla ur startspärren? Glöm det såvida du inte har djup kunskap inom motorprogramering.

Ta en box från 850? Ja, det vore ju smidigt, men 850 turbo använder motronic 4.3 medans du har 4.4 = inte kompatibelt.

Det enda alternativ du har som jag ser det, är att plocka hela startspärrsgrejset, nycklar, lås osv osv från en annan S/V70. Inget litet jobb direkt.......
av awd1998
Hej Bilia har konstaterat att boxen till startspärren är trasig,jag beställde ett komplett kitt från Karstorp motorn tänder inte ens till, hittade en gammal 850 box i garaget motorn startade på en gång , ruckade på kabelhärvan till styrboxen då startade kylfläkten en kort stund.
några bra förslag ?

Hasse
av awd1998
boxen är från en 850 10v -95 tror jag Siemens S103955402F X.2 det går inte att köra med den boxen bluddrar bara startar bra
och det går att hålla i gång motorn.Jag kom dock inte närmare att lösa mitt problem.

Hasse
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ehhhhhh..... Ok, inte nog med att du har en box ifrån en bil som är inkompatibel, du har dessutom en box för en HELT annan motor och ett HELT annant styrsystem(fenix!). Att bilen öht. startar utan att kortsluta boxen/elhärvan är ett under.

När det gäller behörigheten (kö[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]