Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

håller på med min v70 97, problemet var att den luktade olja så fort man stod på tomgång, drog även en del olja, ventiltätningarna tänkte jag, men dom var inte så dåliga som jag hoppats på, hur mycket spel skall det vara mellan kolv o cyl? mätar jag på långsidan på kolvarna har jag ca en halv mm vilket låter mycket såklart, nån som vet hur mycket det skall vara.
av *pettson*
När du mäter så bör du mäta kolvringsgapet 5mm under den markerade kanten. Antingen finns där en kännbar vändkant i fodret, eller så finns det iallafall en synlig kant med lite rester. Tryck sen ned kolvringen 5cm ned i loppet för jämförelse. Vill du så går du djupare.
Eller bättre så mäter du cylinderdiametern med avsett verktyg och jämför likadant. Vad du ska ha för mått avgörs av vilken bokstav din respektive kolv har. Bokstaven berättar med vilken tolerans den passats in. Kontrollera så bokstaven på kolven stämmer med respektive cylinder. Rätt bokstäver står stämplat i blocket.

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]