- tor 29 maj 2014, 15:31
#868179
Skulle byta den där armen som man vrider ett kvarts varv och sen kan man ställa höjden och längden på ratten. Jag skruvade bort alla bultar så den sitter lös. Jag kände efter lite vart det sitter någonstans. Då kom jag på att jag måste lossa knutkorset längst där nere. Då lossade jag det och sen ruckade jag ratten emot mig.
Men hela rattstångspaketet lossnade inte, trots att den sitter lös som bara den.
Men när jag skulle vrida på nyckeln så gick det bara till ettans läge. Jag vet om att själva nyckellåset är helt. Det är troligtvis rattlåset som har fått sig en smäll.
Jag tog bort airbag och allt sånt skit typ plast osv. Sen när jag har monterat bort alla kablar, skruvat tillbaka alla bultar lite löst i hålet....då hittar jag två stycken bultar...utan skalle på.
Hur fan har volvo tänkt det här? Så jag ska alltså sitta och stirra på dessa bultar, utan bulltskalle, tills dem skruvar upp av sig själv eller??? :-(O)
Men hela rattstångspaketet lossnade inte, trots att den sitter lös som bara den.
Men när jag skulle vrida på nyckeln så gick det bara till ettans läge. Jag vet om att själva nyckellåset är helt. Det är troligtvis rattlåset som har fått sig en smäll.
Jag tog bort airbag och allt sånt skit typ plast osv. Sen när jag har monterat bort alla kablar, skruvat tillbaka alla bultar lite löst i hålet....då hittar jag två stycken bultar...utan skalle på.
Hur fan har volvo tänkt det här? Så jag ska alltså sitta och stirra på dessa bultar, utan bulltskalle, tills dem skruvar upp av sig själv eller??? :-(O)
Volvo 740 -88 Såld
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.