Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min lamdalampa har börjat lysa och jag har med hjälp av felkoderna kommit fram till 1 4 3 vilket skall betyda "Främre knackgivare, signal".

Jag har försökt att släcka lampan med hjälp av instruktionerna här på forumet, men det lyckas jag inte med. se nedan

För att det här ska funka så måste man börja med att läsa av alla felkoder, sedan sätter man tillbaka kontakten där man fått någon felkod
t:ex A2 felkod 113 (Lambdavärde). Tryck ned knappen och håll kvar i 10 s. släpp upp densamma och vänta tills dioden börjar lysa, tryck sedan ner
knappen, håll kvar i ytterligare 10s, då skall lampan slockna, det gjorde min.
Ps tändningen skall vara påslagen Ds "

Jag lyckas inte släcka lampan när jag följer dess anvisningar. Är det någon som har ett förslag på vad mer man kan testa?

/Yarrow
Användarvisningsbild
av ketto
Gå igenom felkoderna 2 ggr, sen provar du igen!
av yarrowfish
Jag provat att gå igenom koderna 2 gånger, va precis nere och testade, men det fungerar ändå inte. Lampan slocknar inte. ;-(
Användarvisningsbild
av camaro69
Ta bort lampan.

Jag ruttnade på att den tändes i tid o otid. Blev förbannad och tog bort lampdj----n.
Inga bekymmer på 6 år. Bilen är nu såld.
Nya ägaren har inte heller haft bekymmer.

:D
av HD
sedan sätter man tillbaka kontakten där man fått någon felkod
Om du gör så så funkar det nog inte...
Sätt i kontakten, kolla felkoder( du måste ha kollat första felkoden 2 gånger)
Tryck på knappen i 8-10 sek och vänta 5 sek (oftas så tänder sig lysdioden efter 5 sek), tryck igen i 8-10 sek.
Nu ska det vara nollat, kolla igen om det finns felkoder kvar..
Kontakten ska sitta kvar under alla momenten.
Lycka till!

8000 mil bak. Kör nästan alltid adaptiv […]

Elpriset

2021 var det inget krig. Så lynnigt som elpr[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Jo det är två stänger som jag ser […]

Nu har bilden klarnat. Verskstan har monterat en s[…]