- tor 17 apr 2014, 23:31
#857177
Hejsan!
Det är så att min farbror som inte är så kunnig inom bilar har kört runt med sin Volvo V70 2.5T/2.4T? -99 och behövt fylla på 2L kylarvätska varje tank "va i helvete?"
I vilket fall så enligt han så gick bilen upp i temp som fan över det röda och så började det rassla som fan. Sen efter att han stängt av bilen så startade den inte sen. Antar att toppen krökt sig och all komp läcker ut eller något?
Jag antar att något kyl har läckt eller att den läckt i toppen "hade dock bra avgasvärden för en vecka sedan". Men jag fattar inte vart ifrån rasslandet skulle komma ifrån? Kan den ha krökt ventiler, toppen och hela skiten? Hur stor är chansen att kolvarna klarat sig?
Han har erbjudit mig bilen gratis om jag hämtar den, och tänkte kanske hämta den och isåfall riva toppen för att titta hur det blivit. Men vad tror ni kan ha hänt? Är det värt det? Har gjort väldigt mycket annat men aldrig haft loss en topp innan, är det svårt?
Det är så att min farbror som inte är så kunnig inom bilar har kört runt med sin Volvo V70 2.5T/2.4T? -99 och behövt fylla på 2L kylarvätska varje tank "va i helvete?"
I vilket fall så enligt han så gick bilen upp i temp som fan över det röda och så började det rassla som fan. Sen efter att han stängt av bilen så startade den inte sen. Antar att toppen krökt sig och all komp läcker ut eller något?
Jag antar att något kyl har läckt eller att den läckt i toppen "hade dock bra avgasvärden för en vecka sedan". Men jag fattar inte vart ifrån rasslandet skulle komma ifrån? Kan den ha krökt ventiler, toppen och hela skiten? Hur stor är chansen att kolvarna klarat sig?
Han har erbjudit mig bilen gratis om jag hämtar den, och tänkte kanske hämta den och isåfall riva toppen för att titta hur det blivit. Men vad tror ni kan ha hänt? Är det värt det? Har gjort väldigt mycket annat men aldrig haft loss en topp innan, är det svårt?