Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av isdykare
Har en v70 -99 2,5se
Bilen får för sig att tända vid start men sedan direkt lägga av. När tanken är på ca1/3del och under så vill den ibland stanna. Har hört 2problem, antingen bensinpumpen eller tillhörande relä. Förslag så att man inte byter i onödan. Vill ju heller inte vänta tills något går sönder då ju bärgning inte är gratis.
av jbl
Jättesvårt att svara på. Vet inte livslängden på pumpen men jag tror att den rätt så bra. Relät ska inte vara så dyrt. Men det man får göra är att mäta så att spänning kommer ut genom tungan på relät när den inte vill starta. Kommer det spänning så funkar relät.

Nästa steg är att mäta vid pumpen. Spänning fram där och pumpen inte låter då är det pumpen som gått bort.

Vet tyvär inte om man kommer åt att mäta vid relät då jag själv inte har gjort det.
Vet inte heller om pumpens el anslutningar är åtkomliga. Så börja med att forska upp var du kan mäta.

Men en 99:a då kan det ju vara canbus vet inte om det ser likadant ut med relän som på äldre Volvos som 98 och nedåt.

Själv har jag inte tittat nå vidare mycket på min 03:a tyvär.
Användarvisningsbild
av #27
isdykare skrev: Bilen får för sig att tända vid start men sedan direkt lägga av.
När den startar och stanar direkt kan vara fel på startspären men då ska de finnas en felkod som volvo kan se (ECM720A) tror jag att den heter då brukar de va anntenringen man får byta..

8000 mil bak. Kör nästan alltid adaptiv […]

Elpriset

2021 var det inget krig. Så lynnigt som elpr[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Jo det är två stänger som jag ser […]

Nu har bilden klarnat. Verskstan har monterat en s[…]