Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av [email protected]
Hej
Ska berätta en liten historia som ni gärma får kommentera lite.

Bytte drivrem till ac, generator i helgen startade bilen därefter för att se att allt var som det skulle i ca 10sek. Stängde sedan av bilen och laddade sedan batteriet.
10 timmar senare så startar ej skrället!
Startmotorn går runt men tänder ej. Slutade med att jag fick bogsera ner den till verkstaden. Som kikade på bilen o sa att (volvo 850 glt -93) har så lätt för att bli sura! kanske var lite gamla stift med sa dem. De tömde motorn på bensin för den inte hade någon kompression. Och smörjde med olja.

Nu till frågan, jag vågar ju nu inte stänga av bilen så vida jag inte kört den i typ 15 min. Ska det vara så? någon mer med liknade problem?
av jbl
Var motorn kompressionlös. Var den det så är det troligen dina lyftare.
Fixen är då att byta ut lyftarna
av [email protected]
mm men det var den enbart eftersom det var så mycket bensin i motorn när det tömdes så startade den igen.

Alltså saken är att bilen blev sur efter som jag bara hade den igång ca 10 sekunder. Så därför kunde jag inte starta den igen.. hänger du med?
av erikeriksson
Hej, har själv råkat ut för liknande, så du bör köra bilen några minuter i alla fall innan du stänger av den, vet inte vad det beror på med motorn kan väl bli både kompressionslös (lyftarhäng) och sur.

Brukar hjälpa om man trycker gasen i botten och "maler på" med startmotorn.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]