Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zophija
någon som vet vart man får tag på grejer till att diagnostiscera sin bil? har kollat självdiagnosen som finns i motorrummet, nu är jag ute efter en diagnos där man sedan kan radera felkoderna.. (from 1996 är det ju obd2 och dator som gäller)
min bil är dock född 1993 och då finns inte obd2 o program som passar.. hjälp... :cry:
Användarvisningsbild
av ankman
Vet inte om jag har rätt men jag tror att alla felkoder försvinner när du har haft av batterikabeln en stund ca 1min.
Men som sagt är jag inte 100% på det.
av zophija
trodde jag med, men tydligen hjälpte inte det.. :roll: har ingen lust att åka upp till volvo o betala ännu mer till dem, om man lika gärna kan köpa hela kitet själv o ordna allt hela vägen.. :wink:
av *pettson*
zophija skrev:trodde jag med, men tydligen hjälpte inte det.. :roll: har ingen lust att åka upp till volvo o betala ännu mer till dem, om man lika gärna kan köpa hela kitet själv o ordna allt hela vägen.. :wink:
du behöver antingen en volvotester ELLER så tar du och använder dina egna händer.. och dina ögon.. samt en bit papper och en penna.
Sätter i pinnen i diagnosuttagets lämpliga hål och slår på tändningen. trycker på knappen och voila den blinkar lämplig kod åt dej. Som du nu kvickt skriver ned.. Efter detta kontrollerar du vad koden innebär och sen raderar du den som det ska göras. NÄMLIGEN efter det att du läst ut koderna 2ggr.. gör du inte detta så går det inte att radera.
av zophija
har kollat felkoderna i det diagnosuttaget 4-5 ggr.. inget fel...trots det lyser abslampan o tutan funkar inte.
av *pettson*
zophija skrev:har kollat felkoderna i det diagnosuttaget 4-5 ggr.. inget fel...trots det lyser abslampan o tutan funkar inte.
Och tändningslåset som man tipsar om strular ibland. är uppmätt.. ?
av zophija
inget fel på tändningslåset nej..
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]