- tor 13 mar 2014, 11:31
#845341
Jag kolla lite små saker igår detta fann jag:
1, Nedre kylarslang klämma rostig som katten och blött runt anslutningen plus tänken på läcka under =kylarvatten läcker lite så slang och klämma ska byttas.
Fråga: Var går den nedre anslutningen till är det kall eller varma matningen till eller från motorn? jag tänker bytta kylarvatten också hur katten ska jag sen lufta systemet?
2, Bomsolja lägre nivå en max: Jag kolla runt utan att lyfta bilen. Jag kollade på slav scylindern till koppligen och noterade att den var fuktig vid anslutigen plus att det fans lite olja under den vid mortorbussningen fram.
Fråga: Hur sitter den fast och hur luftar man den efter bytet? tänker köpa en ny från skruvat.se Plus jag har noterade att kopplingen har blivit tyngre att hålla ner.
Några råd eller tips är varmt välkommna
//Adamp
1, Nedre kylarslang klämma rostig som katten och blött runt anslutningen plus tänken på läcka under =kylarvatten läcker lite så slang och klämma ska byttas.
Fråga: Var går den nedre anslutningen till är det kall eller varma matningen till eller från motorn? jag tänker bytta kylarvatten också hur katten ska jag sen lufta systemet?
2, Bomsolja lägre nivå en max: Jag kolla runt utan att lyfta bilen. Jag kollade på slav scylindern till koppligen och noterade att den var fuktig vid anslutigen plus att det fans lite olja under den vid mortorbussningen fram.
Fråga: Hur sitter den fast och hur luftar man den efter bytet? tänker köpa en ny från skruvat.se Plus jag har noterade att kopplingen har blivit tyngre att hålla ner.
Några råd eller tips är varmt välkommna
//Adamp