Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bandy
Halloj, jag är ny här men jag ser att man kan få hjälp med allt här.

Jag har en S-70 GLT -97 som bakdörrarna inte går att få upp, låset reagerar inte på centrallåset. var ska man börja leta?

Jag har kollat säkringar så dom är hel.

Framdörrar och bagagelucka funkar klockrent!!!! :???:
Användarvisningsbild
av Bandy
Jag har besiktning på fredag morgon å jag undrar om man måste kunna få upp bakdörrarna???
Användarvisningsbild
av #27
Går de inte att öppna inneifrån?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Hur länge har det varit så? Kan låsen ha frusit?

Det byttes en hel del dörrlås på garantin, kommer inte ihåg exakt vilka årsmodeller men det kan ha varit runt 97... Problemet var att de frös.

Jo, S/V70 kom ju 97, med helt inkapslade lås. Ersattes med lås med dräneringshål i botten.
Användarvisningsbild
av Bandy
Kan man dränera låset själv lr måste man skaffa nya för att slippa detta?
Användarvisningsbild
av Bandy
Det går inte att öppna innefrån heller så jag ska köra in bilen i ett varmgarage i natt för att se om de kan hjälpa.
Användarvisningsbild
av Bandy
De var bara en natt som behövdes så nu är de bara att hoppas på att de inte fryser igen.
Användarvisningsbild
av Bandy
En natt i värmen som..... ska de vara
av rakoon
Hade precis samma problem som dig. några timmar i varmgarage löste saken.

har en v70 -00
Användarvisningsbild
av Bandy
Nu har man varit på bilprovningen å lyckats få en tvåa på frysen dörr, lyckades att tina upp dörrarna men den ena lyckdes frysa igen innan jag kom in till bilprovningen, men de känns som de kvittar för jag fick även fick tvåa på handbroms på högerbak och en bromsslang på högerfram men nu är delarna inhandlade å nu är de bara orken som ska infinna sig...... kan bli ett fall för någon som är kunnig.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]