Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mitt tanklock går inte att öppna på dörren, och mitt centrallås funkar inte som det ska, bilen låser sig själv i tid och otid, till och med när jag kör.

Nu tror dom som håller på med bilen att felet kan ligga i styrenheten som sitter under ratten, någon som har någon ide om hur dyr den kan vara, hade tänkt att kanske hitta en på skroten om den är för dyr ny. Bilen är en V70-97 GLT.
Tacksam för svar!
av Frigge
Kolla knappsatsen på passagerarsidan, ev kan låsknappen (Den främre) kärva och då uppstår detta fenomen. brukar räcka med att vicka på den för att lösa det hela.
Användarvisningsbild
av Karlsa
Jo hej på er!

Jag har ett liknande problem på min 855 tdi -96.

Men den låser hela skiten när man slår igen bakluckan? Är det elfel eller är det låset i bakluckän som hamnar i nåt mellanläge?

Tacksam för tips!!

Ha de!
av Frigge
Troligtvis ligger ditt fel i bakluckelåset. Ev kan det ligga i kabelmattan till bakluckan. Med bakluckelåset på din bil kan man ju styra hela bilen c-lås, om låset är trasigt eller kabelmattan är skadad kan det bli så.
Användarvisningsbild
av Karlsa
tjena!

Snabba ryck!

Jo jag testade att låsa och låsa upp några gånger med låset på bakluckan. Då låste sig den inte, just då!! Men nån dag senare så låst den jäxxln sig, men nu har jag lärt mig att ta ur nyckeln iallafall!!

Men det är väl till att börja söka bak i luckan.

Tackar för hjälpen!! :lol:

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]