Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ibland blir min V70 lite seg när man precis startat, man måste gasa på extra för att komma iväg annars stannar den kanske, eller hoppar och hostar, blir bättre när den är varm...den går jämnt på tomgång och varvar upp utan problem men verkar lite orkeslös precis i ivägkörningen. Synpunkter??

V70 -00, tillverkad -99, B5244S (GLT), 18500 mil
av sylta
Jag har samma symtom på min v70 glt -97
jag ska byta bränslefilter men jag vet inte om det kan orsaka det här felet. 850in glt jag körde tidigare var betydligt piggare :???:
av martin1g
Jag har bytt bränslefilter, (eller det skulle åtminstone göras på servicen, för något år sen, så jag antar att det byttes...) så vet i tusan om det är det som felar...prova att byta ditt och rapportera vad som hände!! Jag kanske får byta igen.
av sylta
martin1g skrev:Jag har bytt bränslefilter, (eller det skulle åtminstone göras på servicen, för något år sen, så jag antar att det byttes...) så vet i tusan om det är det som felar...prova att byta ditt och rapportera vad som hände!! Jag kanske får byta igen.
Nu har jag bytt filtret! Ingen märkbar skillnad dock :cry:
av sylta
Fördelarlock och rotor va "grejen" på min v70
Nu svarar den bättre på gaspådrag. :D
det gamla fördelarlocket och rotorn såg inte bra ut
(BE)
v70 GLT -97 17000 mil

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv