Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kometen
Har bytt bromsok/klossar och handbromsbackar bak och efter det började abs/tracks off tändas ibland, men slocknar då
jag stänger av bilen. Har läst igenom en mängd trådar om detta så jag vet att det kan vara flera orsaker.
Felavläsningen säger kretsfel höger bak. Och det jag undrar är det någon annan med samma fel som fixat detta
med att byta givare eller är det taskiga lödningar i ABS boxen? Förnuftet säger att eftersom felet kom då det
rotats i bromsarna bak så är det troligast givaren.
Gäller en Volvo S70-98 2.0

//Kometen
av AnkaN7893
kolla så du inte skadat sladden sladden, mät upp givaren, rensa abs-kuggarna så kanske det löser sig, annars är det boxen
av dod0
kruxet med sladden (om det nu e den) kan vara som hos mej. felet kom och gick. när jag hade bilen hos verkstaden testa dom alla möjliga saker
inkl mäta på sladden. när dom kolla felkod sa den vä fram men dom kunde inte hitta fel på kabel eller givare och dom antog då att det var lödningar
i boxen som gett sej. tog själv ut boxen och löda om. felet kvarstod. beslöt mej för att byta kabel och då försvann felet. skalade ju kabeln
och märkte ju att en av ledarna vart kassa. riktigt kass. hade ärgat upp och var spröd/porös på sina ställen och skapade såklart dålig kontakt ibland.
tänkte ju på kabeln då det på slutet oftast kom när jag svängde.
Mitt fel kom några månade efter att jag haft den inne för att byta hjullager på just vä fram och då kanske dom lyckats komma åt kabeln och gett den
den där lilla extra knuffen för att felet skulle komma, men hade väll iaf kommit förr eller senare så kass som den vart.
Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Ok, tack för svar. Vet du äve[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge det […]

Laddningslucka

Tjena. Har en Volvo V60 T6. 2021 Jag får[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]