Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av asene
hej har sett på många v70 att blinkerslampan lyser hela tiden. hur får man det att göra det??? är det lagligt och vad kostar det

//ASENE
Användarvisningsbild
av ketto
menar du framblinkers? Är isf USA-blinkers, olagligt i Sverige, polisen tycker inte om de. Men ingen bryr sig om de dom som använder de! Funderar nämligen själv att skaffa såna!

800 kr på http://www.hova.com bl a
av asene
ja är framblinkersen. ser många som har de. även nya v70. e väl så orginal??
av Daddan
Kostar 184:- på Volvo till V70N. Man byter bara sockeln, lampa medföljer. Ska vara samma till gamla V70. Inga 800:- här inte.
Användarvisningsbild
av ketto
Daddan skrev:Kostar 184:- på Volvo till V70N. Man byter bara sockeln, lampa medföljer. Ska vara samma till gamla V70. Inga 800:- här inte.
Om man ska ha den gula "reflexen" som de är på USA-blinkers så kostar dom 795:- på Hova.
Dock så använder man samma socklar på gamla V70.
av Astortag
Jag har lysande (usa) blinkers på min v70 -98.

Bild
Det enda som jag behövde göra var att besöka min lokala volvo reservdelsförsäljare och fråga efter en annan lamp-socket. Den har 3 stift istället för två som orginal har. Stoppade i en 2 polig lampa och simsalabim lyser blinkers hela tiden och fungerar som vanligt vid blinkning (duh...)
Passar förstås också i orginal (eu) blinkers.
Användarvisningsbild
av Nexus
sen kan man sätta en brytare så kan man släcka de vid bilprovning, eller flygande besiktning 8)
Som sagts räcker byta bara lamphållaren plugg and play :D
av dod0
alt kass relä historia. Gissa om jag blev förvånad när jag började blinka och där inte kom nått klickljud .)

Kan du ta en bild som visar den saknade bulten ? H[…]

Womens From Your City - No Selfie - Anonymous Casu[…]

Olja hjulhuset v70 D3 2012

Lägg upp bilder så ökar chansen at[…]

Kan det vara en sån här: https://www.au[…]