Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blackburn
Efter att fyllt på med gas, mätt fram spänning till kompressorn så får jag fortfarande inte ac att funka. Så som det verkar så är kompressorn kass. Har kollat på laga.se, allt mellan 700 - 2000 kr kostar en beg. Nu till min fråga är det värt att lägga ner dom pengarna? Jag vet inte hur man gör. Ska man lägga ner pengar för byte + material på V70 från 99. Nån som har gjort detta innan och kan tänka sig hjälpa mig byta? Självklart mot betalning.
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Blackburn skrev:Efter att fyllt på med gas, mätt fram spänning till kompressorn så får jag fortfarande inte ac att funka. Så som det verkar så är kompressorn kass. Har kollat på laga.se, allt mellan 700 - 2000 kr kostar en beg. Nu till min fråga är det värt att lägga ner dom pengarna? Jag vet inte hur man gör. Ska man lägga ner pengar för byte + material på V70 från 99. Nån som har gjort detta innan och kan tänka sig hjälpa mig byta? Självklart mot betalning.
Kanske är kupéfläkten som i mitt fall? 888 spänn på softbildelar och en kvart att byta. Läs min tråd och se om du känner igen dig.
Användarvisningsbild
av js1
Du bör nog vara 100% säker innan du byter. Har du kollat om du har avbrott i magnetspolen? Har du kollat spelet i kopplingen?
Kan du få kopplingen att dra om du matar direkt spänning? Har du kollat jordningen? osv.
B230fk saknar kraft

Hej Jag har en volvo 940 med en nyrenoverad b230fk[…]

Det är där man skruvar fast dragögl[…]

Nu har jag gjort rent samtliga glidpinnar och lagt[…]

Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Ok, tack för svar. Vet du äve[…]