- tor 04 jul 2013, 15:43
#767118
Hej!
Min förardörr kunde inte låsas och först trodde jag det var C-låset som krånglande, men det var mycket värre än så.
Hela låscylindern var total kass. Inget var hel och det var småsten där inne och sand också samt spruckna plastbitar och löndriga fjädrar. Låset gick inte att rubba. Hur som helst så har jag tagit loss cylindern och nu har jag bara handtaget kvar. Jag undrar om det är värt att köpa nytt lås för min nyckel om det går. Eller ska jag köra på mitt fjärrstyrda C-lås och täcka igen cylinderhålet så det ser ut som en modern bil dvs inget nyckelhål.
Cyilinderlåset på vänstersida fungerar OK. Så om batterierna skulle ta slut så går det ändå komma in i bilen.
Vad säger ni? Hur mycket kostar ett helt nytt komplett lås? Då menar jag handtag också.
Min förardörr kunde inte låsas och först trodde jag det var C-låset som krånglande, men det var mycket värre än så.
Hela låscylindern var total kass. Inget var hel och det var småsten där inne och sand också samt spruckna plastbitar och löndriga fjädrar. Låset gick inte att rubba. Hur som helst så har jag tagit loss cylindern och nu har jag bara handtaget kvar. Jag undrar om det är värt att köpa nytt lås för min nyckel om det går. Eller ska jag köra på mitt fjärrstyrda C-lås och täcka igen cylinderhålet så det ser ut som en modern bil dvs inget nyckelhål.
Cyilinderlåset på vänstersida fungerar OK. Så om batterierna skulle ta slut så går det ändå komma in i bilen.
Vad säger ni? Hur mycket kostar ett helt nytt komplett lås? Då menar jag handtag också.
Volvo 740 -88 Såld
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.