Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av darkien
happ då råka man ut för trippdöden både tripp o total dog idag efter ha nollat trippen efter tankning

har en 94:a 855 glt som har de äldre huset med grå/svart sladd till temp/klocka men har ett nyare från en 95:a 855 2.0 se med hröna kontakten borde väl passa imellan e väl samma övriga kontakter på båda husen

nästa fråga är går de ställa om totalmätaren då min har gått ungefär 28000 o de från 95:an har snurrat 35000
läst en del på nätet där man påstår att totalen går ställa om på nått sätt lägger av efter ett par mil om man manipulerar mätarställningen i huset o läst lika många att de är stört omöjligt

alternativet är väl att demontera båda o sno de felande drevet från de nyare huset dock skulle ja hellre byta hus då de verkar va lättare o hitta den nyare färddatorn vilket skulle va nice o få in ist för bara temp/klocka
Senast redigerad av 1 darkien, redigerad totalt 0 gånger.
Den nyare intrumentet som du har passar inte till din bil eftersom din bil tar hastighetssignalen från växellådan och det nyare instrumentet tar hastighetssignalen från absen.
Så hastighetsmätare kommer att fungera lite hur den vill.

Men är du intresserad så har jag en färddator som passar ditt gamla instrumenthus till salu.
ändra man inte o tog signalen från abs i samband med obd2 kom 96? eller ändrades de i samband man bytte till den gröna kontakten på temp/klocka för båda bilarna har bara gamla blinksystemet under huven

drar iväg ett pm om färddatorn till dej :wink:
ja skruvade isär båda o plockade över de lilla drevet funka kanoners i 90 mil nu e de nya drevet kasst :evil: :evil: :evil:

nån som vet vart man kan beställa nya drev i sverige hitta i usa men jag o ebay är inte vänner med varandra så att säga

Jag handlar mest på www.trodo.se numera. D&a[…]

Från en lekman: Går inte bromsar p&[…]

Injektorer

Jo drar iväg allt som allt 2500-3000:- till x[…]

Finns säkert en kortare rem att köpa.