Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en v70 1999 awd med en b5204 t3 motor , tänkte skaffa en motor o renovera upp , jag har hittat en motor b5204t3 från en v70 00a utan fyrhjulsdrift passar motorn eller är det nån skillnad ? för enligt volvo så var det nån skillnad men dom viste inte vad ? ?

//Daniel
Det är väl några extra fästen för vinkelväxeln på AWD-blocken, annars är det ingen skillnad. Fästena kan man enkelt fixa själv vad jag har läst.

Varför köra vidare på en B5204T3 btw? Nog för att dom är riktigt trevliga, men en 2.3a är ändock starkare. Dessutom betydligt lättare att hitta till vettigt pris här i sverige. B5204T3 är ju direkt super-vanligt :roll:
Observera att det skall finnas ett fräst plan på blocket för att gå fritt för just vinkelväxeln. Har ej sett hur det ser ut i verkligheten men har varit med och tillverkat block och vi kallade det för AWD-planet. Minns inte hur mycket det är bortfräst. Går ju alltid lösa med vinkelslip eller liknande. Jämför med ditt gamla block så vet Du vad jag menar.
B230fk saknar kraft

Bränsletrycket ligger på nästan 3 […]

Märkligt med dubbla mikrobrytare änd&a[…]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]