Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chrillew
Undrar vad ni rekommenderar för sänkningssats till volvo 850/855 t-5r. har nivåreglering så tänker köpa alla nya dämpare och fjädrar. då även framdämparna börjar gjort sitt.
sätter ett max pris på 5000kr
kom gärna med tips på vad ni har och vad ni tycker om dessa!

funderat på g&m sänkingsatsen på vparts. skillnad på dom olika blå och röda fjädrarna?
Har ej nivåreglering men kör med chassit.se 60/40 satts med svarta dämpare på min V70 och är mycket nöjd. Kunde nog kunna ha gula dämpare på för den upplevs inte som stötig och då kör jag 225 35 18.

Kolla blocket, brukar ligga ute sattser för bra priser. Köpte min satts för halva nypriset och den var oanvänd kvar i kartongen :D
De kitet från chassit.se skulle jag tippa på är i stort sett samma som vparts säljer, dock tror jag chassit.se är billigare.

Annars om du beredd att kliva upp lite i prisklass så är väl coilovers från D2, XYZ eller Ksport att rekommendera (i princip samma konstruktion). Då får du dessutom justerbar topplagring med i priset.
Kostar väl från 7- 9 k.

Sen finns det bilstein kit på shop.forza.se
Nexus skrev:Har ej nivåreglering men kör med chassit.se 60/40 satts med svarta dämpare på min V70 och är mycket nöjd. Kunde nog kunna ha gula dämpare på för den upplevs inte som stötig och då kör jag 225 35 18.

Kolla blocket, brukar ligga ute sattser för bra priser. Köpte min satts för halva nypriset och den var oanvänd kvar i kartongen :D
men dom svarta är väl Lip Mesa eller vad dom heter för 4100kr?

dom har flera olika satser vanlig,sport,sportR. vad är skillnaden, finns bara gula G&M dämpare förutom svarta Lip mesa om de är sånna du har hehe? :P
virtq skrev:De kitet från chassit.se skulle jag tippa på är i stort sett samma som vparts säljer, dock tror jag chassit.se är billigare.

Annars om du beredd att kliva upp lite i prisklass så är väl coilovers från D2, XYZ eller Ksport att rekommendera (i princip samma konstruktion). Då får du dessutom justerbar topplagring med i priset.
Kostar väl från 7- 9 k.

har funderat lite på bilstein b4. men läst att dom klarar bara 40/40mm fjädrar. vet inte om den blir för hög av de?
chrillew skrev:
virtq skrev:De kitet från chassit.se skulle jag tippa på är i stort sett samma som vparts säljer, dock tror jag chassit.se är billigare.

Kostar väl från 7- 9 k.

har funderat lite på bilstein b4. men läst att dom klarar bara 40/40mm fjädrar. vet inte om den blir för hög av de?
Bak blir det perfekt, men fram ser ju 60mm sänkning bäst ut, men har 30mm sänkning på min och det ser ändå inte allt för jävligt ut.

Det är en kopplingsbox för kablarna (2 s[…]

B230fk saknar kraft

Kan du inte justera upp trycket mer är ju fr&[…]

Och slutligen samma sak men med låsknoppen n[…]

Saknar Android Auto

Hej, nybliven Volvoägare (V60 Crosscountry […]