Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tjecki
hej.
har en volvo 850 2,5 DOHC med en tomgång på drygt 2500 varv. har testa å rengjort tomgångsregulatorn, både sliden åoch el kontakten men utan resultat. någon som har något tips?? :) felkod 1-2-2 om de nu ska ha nå med saken å göra.
tack på förhand.
av *pettson*
I vanlig ordning har väl någon mindre kunnig skruvat på den skruv som sitter till spjället i tron om att den löser alla tomgångsproblem, skruven till spjället är INTE till för tomgången.
Om inte så löser det förhöjda varvtalet misständningar som uppstår på lägre tomgång vid lite andra typer av fel.
av tjecki
har testat nu att hålla för insuget med handen vilket resultera i att tomgången stanna på drygt 1500varv så spjället ska ställas in. hittade även en vacuumslang som var lös men det fattades 5cm slang till den lediga infattningen vilket jag antar att nån "händig" fan har rivit bort alla slangar men inte fått dit dem i rätt ordning.

någon som vet var alla slangar ska sitta??
av tjecki
skicka ner spjällhuset i en ultra ljuds tvätt och bytte en slang som jag antar var från vevhusventilationen ( totalt igensatt) å nu går motorn som en klocka :)
Trasig taklucka

Jag skulle låta det vara och satsa pengarna […]

Konsumentköplagen ger dig bara rätt att […]

MartinS V60 D4 R-Design

Bra styr du har på knarren och att du kan fi[…]

Gasspjäll och limp-mode

Jag har en Volvo V70 1999 GLT. För ett tag se[…]