Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marreboy
TVå saker som jag har tankar kring. Nr 1. Om jag inte använder Ecc´n, utan endast den "vanliga" kupefläkten så hörs det efter ca 5-6 min (eller när det blir varmt) ett "pang" ljud precis ovanför ventilen på passagerarsidan, någon som har någon tanke kring detta?

Nr 2. Dom eluppvärmnda sätena fungerar inte, vad brukar det vara för fel? Något man själv fixar?

Bilen är en 850 T5 -97:a
Användarvisningsbild
av apersson850
Har du elmanövrerade stolar? I så fall händer det ofta (åtminstone på tidigare modeller) att kabeln till termostaten trycks sönder mot en av ställmotorerna. Jag har exakt det problemet på min 94, eller hade, tills jag byggde om anslutningen.
Användarvisningsbild
av ankman
Det kan vara att det är någon oförsiktig som klivit in och ställt sig på knä på sätet och har man otur så är det de som brukar räcka för att en av trådarna ska gå av och sätes värmaren slutar att funkar...
Vet inte hur många jag bytt på äldre bilar dock ej på någon 850 eller nyare än men 850 jag har funkar inte förarsidan så det blir ett sommar projekt så man kan plocka ur stolen ... Ska tvätta klädseln på samma gång..

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]

Gör som KalleJ säger för att kunna […]

EX30, påstår dom.

Jag måste tyvär säga helt tvä[…]