Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo855Italy
Tommty skrev:2.0 sugisarna är väldigt slöa.

Att dem har haft många ägare beror mestadels på 1 sak: större fel. Så vad jag skulle kolla för din del är att kolla runt.
Sen somsagt om kamrem behöver bytas är det 1 sak, men kolla även andra saker som tickande motor,olja under bilen m.m. Och sen byt vevhusventilationen om det inte står att den är bytt så kommer du spara en hel del kronor i längden,

att den är snålt utrustad är lite tråkigt, men mycket går att fixa då 95% är förinstallerat (färddator,elhissar,larm med fjärr etc)

sen är din bil inte avgasbefriad tyvärr, utan det som står är att volvo inte har ansvar för avgaskraven då bilen inte var byggd för svensk marknad och därmed avskaffar sig skyldighet att ändra det utan det ligger på imortören.
Min USA import har samma text.

Vevhusventilationen?, har bara bytt vevhusnippeln på gamla bilar, är det den du menar ? Brukar vara en svart plastbit med en plupp som öppnar och stänger. Förklara annars mer :) Inget tickande i motorn, spinner fint, inget oljeläckage. Däremot är dne flitigt inrökt från italien. Håller på att försöka få bort det. Ska kolla mitt regbevis lite senare sen.
Volvo Selekt garanti

Tyvärr verkar det svårt att hitta offic[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]

Skulle nog köpt en ny kamaxelgivare förs[…]

Ljusreglage problem

Hej alla Kikar lite på en XC90 D5 AWD 2016 […]