Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BenjaminA
Hade för 1,5 år sedan problem med immobilisern och bytte antennringen vilket löste problemet.
Nu har jag startproblem igen men denna gången är de lite annorlunda. När bilen är kall startar den som den ska och går bra. Däremot vägrar den starta efter en stunds körning, går orent och "bluddrar" om jag mot förmodan skulle få igång den. Efter någon timme startar den igen som vanligt...

Vad är de för fel?

har läst om folk som haft problem med bränslepumpsrelä m.m.?
Bilen har gått 26000mil har stått still ganska mycket senaste året men är i gott skick.
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Hur länge sedan fick tändsystemet sig en översyn? Även om stiften byts vid vissa serviceintervall är det sällan någon tänker på byte av tändkablar och fördelare, för de är ju också "färskvara" i viss mån.
av BenjaminA
Nej de har inte gåtts över på ett tag så de låter inte helt orealistiskt att de är något där som strular. Lite märkligt att problemet endast uppstår när bilen är varm. Vad kan de bero på?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
BenjaminA skrev:Nej de har inte gåtts över på ett tag så de låter inte helt orealistiskt att de är något där som strular. Lite märkligt att problemet endast uppstår när bilen är varm. Vad kan de bero på?

Inte alls konstigt. Min gick skit när den blev varm när min rotor+lock sjöng på sista versen.
Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gäll[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]

Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]