Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wipwip007
hej på er där ute
jag har bygt upp ett eget avgs, av tre tum från katten och har två utblås bakom bakaxel har en ljuddämpare på inte så högt ljud men nu till problemet jag har ett fruktansvärt resonansljud när jag typ ligger i 90 väldigt störande , får man bort detta om jag sätter ljuddämpare bak med typ en på varje sida eller är det någon som har något annat att komma med bilen är en volvo 855 t5r 95a med shipp och sportluftsfilter.(autoteck i göteborg har bygt detta en gång från början och då fans det inget störande ljud men det rostade sönder så jag har bygt nytt och tagit bort vissa rörkrökar typ den första och gått rakt därifrån kan detta göra något) ,
mvh wipwip
av wipwip007
har kollat detta och det ligger fritt överallt tar inte i något, men jag har sätt på en ganska kraftig upphängare om den kan göra så att ljudet går upp i golvet ska kolla att byta ut den
av wipwip007
har bytat upphängningen men har kvar resonansljudet ,faan ,måste man ha böjen innan ljuddämparen eller kan det räcka att sätta dämpare bak
mvh wipwip
av zillen
Vad menar du med resonansljud? För mig är det ljud som går i karossen utan att avgassystemet nuddar karossen.. Man hör ju om det nuddar.. Man får mer resonansljud ju längre bak dämparen sitter.. Har du fäst upp systemet stumt?
av wipwip007
det är vid ett vist varvtal som jag har ett väldigt ihärdigt dovt ljud,nej jag har inte sätt upp de stumpt ,de hänger med orginalgummi, ja jag hör att det inte rör karossen ,dämparen ligger ungefär där den ligger orginal förutom att jag har tagit bort den skarpa kröken och vinklat ljuddämparen mot förarsidan direkt i stället
Användarvisningsbild
av Nexus
på min har jag 3" främre sen 2,5" simons twinpipe. Har ett visst "brummande" som märks mest när man kör motorväg 90-110km/h ökar jag till 120 går det över och blir tyst.Kan vara jobbigt i längden om man ligger just i det varvtalsområdet...
EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]

Min mätare satt ovanför subframen innanf[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den […]

Elproblem i baklucka

[quote=PalleH post_id=<a href="tel:142969[…]