Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hei.
Jeg har en 95 mod 850 2,5 som ble ombygd av tidliger eier til 1997mod awd. Nå gikk motoren ad dundas og fikk fatt i en t5 motor. Når den så skal startes etter bytte er komplett, får jeg ikke start på den. Jeg har byttet kamsensor, svinghjulsensor og coil-plugger-pluggkabler er nye. Leser at det er en del folk som har byttet motor og de må skifte hjerne og evt ringen rundt switsen, men det jeg ikke forstår er at:motoren har startet, da som regel i 2-3 sekunder og så stopper den, men den hadde ett par start der den gikk i 5-10 sekunder med gasspådrag og stoppet når jeg slapp gassen. Leser også at det er mange som kan koble vekk startsperren på bilen ved å fjerne rele 210/211 og laske mellom 50e og 50f var det vel, men dette gikk ikke på min bil. Releet så heller ikke ut som på vadis, det var en pgrønn plugg i midten av dette releet. Dette virket heller ikke. Har ingen anelse om ledningsnettet er fra 97 awd(går ut i fra det) eller er fra 95 2,5.Begynner å gå tpm for ideer her nå, er det noen som har vært borte i det her før og kan gi noen gode tips?Har to hjerner(ecu) begge fra 2,5 awd ene er chippet men det er likt med begge to. Må jeg evt ha hjerne fra t5? vet ikke hvilken modell den er men går ut fra det er 94-95 siden den har returen til bensin inn på klokken i railsen og en vacuumslange i bunn......noen tips??
Senast redigerad av 1 kenneth71, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Om du har en styrbox från en -97a så sitter startspärren där. Fram till -95 satt startspärren separat och man fick avaktivera denna med en svart 'pinne' man stoppar i ett hål (96- har denna 'pinne' inbyggd direkt i nyckeln istället).

Det startspärren gör är att den slår ifrån bränslepumpen. Om det då finns tryck kvar i bränslesystemet så kan bilen starta i några sekunder, för att sedan dö.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
-95 och äldre är den som inte har startspärr. Nu ser jag inte om du skrivit om du har automat eller ej, men min 850(automat) har slutnummer 074. Den vanligaste för manuell är 548 har jag för mig, även 549 funkar.

Dessa boxar är alltså för T5 motorn, B5234T(eller B5234FT, same shit different name :mrgreen:), med 225hk orginal.
Använder du någon av ovanstående boxar så får du rätt programvara för din motor samt "slipper" startspärren.

Jag bör nämna att det är ju inte säkert att det är startspärren som bråkar i ditt fall, men jag tycker det låter som det (men jag är långt ifrån någon expert!).
Det bästa vore ju om du kunde få låna en box utan startspärr och se om bilen startade då.
av kenneth71
har snakket med en som hugger og selger deler til volvo og han hadde hatt noen kunder som hadde samme problem som meg og der var det hjernen alle gangene så nå er ny hjerne bestillt så får se når den kommer..
av kenneth71
Har nå fått prøve to stk hjerner fra t5 som er uten startsperre, men bilen er helt lik, den vil ikke starte mer enn ett sekund eller to og så dør den.Jeg har prøvd å bypasse imobilizer releet inne i kupeen uten hell, og jeg har byttet drivstoffreleet fremme og laget en shunt på drivstoffreleet som ligger under sikringene for å se om det var ødelagt, men ingen respons...er det noen som vet hvordan man kan fastslå hvilken årsmodell motoren er?har blitt fåreslått alt fra 94 til 96, og dette har jo mye å si siden det mest sannsynlig må skiftes ledningsnett i motorrommet hvis den er gammel...evt andre tilg som kan sjekkes? jeg har dobbeltsjekket alt av jording og det er der det skal være.har masse gnist og bensin frem til fuelrailsen men ikke ut dysene..
Missljud -22 V60 T6

Låter ju som en gammal boxer-folka.

Glappande drivaxel

Hur gick det för dig med problemet, har samma[…]

EX60

Kommer det nånsin riktigt soltak till EX60? […]

Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]