Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av StefanWasa
Igår så bytte jag kupefiltret och det ena ledde till det andra, i alla fall så upptäckte jag detta. Det är en tätning som sitter på axeln för torkararmen för att inte regnvatten ska rinna ner vid boxen för säkeringarna och där torkarmotorn sitter monterad. Denna är ju helt torr och det är nu en stor glipa, frågan är om det gör något att vattnet rinner ner där? Borde jag köpa nya tätningar på Volvo och byta ut dessa?

Detta gäller en 854 97:a

Hoppas bilden rätar ut eventuella frågetecken :)

http://imageshack.us/photo/photo/521/glipa.jpg/
Tack för svar och du har alldeles rätt!

Jag köpte två av dessa kostade 41kr/st, ni ser bilder nedan. Först där gammal sitter monterad och sedan gammal tätning bredvid den nya tätningen. Men när jag håll på med detta så upptäckte jag ju att det finns dräneringshål där torkarmotorn och säkringsboxen sitter monterade, jag tog kort på hålet som sitter framför kupefiltret.

Sen när jag hade monterat den nya tätningen så blev det ju inte riktigt bra, utan det blev en liten glipa mellan plastkåpan och tätningsringen. Men det kanske finns sätt att få det perfekt, jag lyckades i alla fall inte...

BildBildBild
Kamremsras

Men den stora frågan är efter 6 å[…]

Råd vid punktering

Hej på er. Nu är ju problemet löst[…]

Hög tomgång

Felkod 2-3-2 betyder inte att lambda sonden inte […]

Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]