Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bearbetaren
Hur tar man reda på om man kan ha fjärr eller ej?
Är det vga 1/2 på v70 -97 orginal och isf hur tar jag reda på vilken . Är det bara köpa fjärr och programera isf?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nej, V70 har varken VGAI eller VGAII, utan något annat som jag inte kommer på namnet på just nu.
Du kan inte programera detta larm själv, utan måste lämna in på volvo för en skaplig slant.

Larmdosan sitter ovanför instrumenthuset, så om du tar bort överdelen på instrumentpanelen kan du se om det sitter en svart box där eller inte.
Om det gör det ska du bara behöva en fjärrkontroll och lämna in för programering.

Jag är inte säker, men jag tror även det finns ett s.k "keyless entry" kit till V70, dvs enbart fjärris utan larm. Denna box, tror jag, sitter vid handsfacket, mot A-stolpen. Den ska du se om du tar bort handsfacket.
Det samma gäller där, har du en box där så behöver du nyckel och lämna in för programmering.

Är det tomt på båda ställena kan det bli rätt dyrt om du ska ha orginal. Visserligen finns boxarna att få tag på skrot för några hundra men... Man vet ju aldrig hur bra dom funkar. Sen behöver du ju övriga komponenter för larmet också, såsom tuta, huvlås osv.
Kamremsras

Men den stora frågan är efter 6 å[…]

Råd vid punktering

Hej på er. Nu är ju problemet löst[…]

Hög tomgång

Felkod 2-3-2 betyder inte att lambda sonden inte […]

Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]