Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stew
Var sitter diagnostikuttaget i V70? Finns väl inte sån där can bus uttag inne i bilen antar jag utan någon tidigare variant vid motorn.
Vad behöver man för att kunna koppla in sig och avläsa felkoder men främst av allt uppdatera/trixa så en eftermonterad dragkrok accepteras?
Även tips guide på hur man eftermonterar dragkrok skulle uppskattas. Borde finnas men lyckas inte hitta.

Har försökt hitta några bra guider och var man kan köpa mjukvara o sladd utan resultat.
Kanske denna http://www.tradera.com/elm-327-bildiagn ... _159764359 ?
av stew
kebabpizza skrev:I botten på facket i mittarmstödet så hittar du uttaget (ODBII) under ett litet plastlock.
Tackar tackar.
Tips på guider, sladd och mjukvara?
av hammen
Finns guider sladd och mjukvara till v70 prova att söka för jag hittar massor av förslag men du får söka själv ..................................
Användarvisningsbild
av Lucif3r
När du köper en dragkrok får du med bruksanvisning. Men i korta drag så tar du bort stötfångaren, balk och allt, och monterar kroken på balkfästena, sen på med bakstötisen igen.

Kablar är fördraget, så vad du menar med "uppdatera/trixa så eftermonterad dragkrok accepteras" har jag ingen aning om ...
av stew
Lucif3r skrev:När du köper en dragkrok får du med bruksanvisning. Men i korta drag så tar du bort stötfångaren, balk och allt, och monterar kroken på balkfästena, sen på med bakstötisen igen.

Kablar är fördraget, så vad du menar med "uppdatera/trixa så eftermonterad dragkrok accepteras" har jag ingen aning om ...
Trodde det behövdes ändring i mjukvara för att bilen ska veta det finns krok och ge el till släpet samt backlysen etc. Läste det i nån tråd här. Volvo tig ca500kr för att fixa detta.
av stew
hammen skrev:Finns guider sladd och mjukvara till v70 prova att söka för jag hittar massor av förslag men du får söka själv ..................................
För 00:or V70I?
Jag har bara hittad odb2 + mjukvara paket för v70 upp till 98 års modell.
Därför jag frågar men vill du inte tipsa så ska jag inte kräva det av dig.
Extremt svårstartad s70 2.4T

Är mer van vid äldre Volvo. På dom[…]

Vad händer om du drar en fullgasrepa? Trycke[…]

Takräcke Thule Evo (XC60).

Uppdatering, fick tag i en på Mekonomen och […]

slungdiff på 945

SE modellen har slungdiff.