Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LindaJansson
Hejsan.

Jag har ett litet (i mina ögon stort) problem. Min handbroms vill absolut inte funka. Jag har bytt bromsbackarna och spänt den både vid bakdäcken och inne ifrån, men den vill inte fungera. Så när man dragit åt den och släpper ner den igen så blir den "slapp".
Någon söt själ som kan hjälpa mig att komma på vad felet är på min pärla?

Guld värt!!

Mvh Linda :)
av Kena
Fastrostade (eller nästan fastrostade) wirar? de verkar gå trögt ivf. Kollade du om expandern rörde sej mellan backarna när du drog i spaken?
av *pettson*
Jag har gjort en anvisning tidigare då olika sorters handbromsbackars vara eller icke vara blev ett ämne då bilarna rullar bakåt med handbromsen i. Samtidigt förklarade jag vad som brukar bli fel. Använd sökfunktionen och mitt namn. Läs igenom det noggrant och sen ut och prova igen.
av kamilenski
*pettson* skrev:Jag har gjort en anvisning tidigare då olika sorters handbromsbackars vara eller icke vara blev ett ämne då bilarna rullar bakåt med handbromsen i. Samtidigt förklarade jag vad som brukar bli fel. Använd sökfunktionen och mitt namn. Läs igenom det noggrant och sen ut och prova igen.
Jag hade det problemet med. Just då bilen rullade bakåt. Tack vare dina tips, ordnade det sig.

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]

Råd vid punktering

Snyggt Lennart! Hoppas jag kan bistå min ege[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]