Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av henwes
Hej alla!
Varningslampan "fel i motorelektronik" tändes alldeles nyss. Läste i boken om att det var något med bränsle el. tändningen som inte fungerade korrekt och påverkade miljöutsläpp eller nåt sånt. är det någon som har något tips om vad som kan/bör göras? är det någon fara att köra?
Det är en 98:as v70 vi snackar om. Tackar på förhand och önskar trevlig och problemfri volvo-sommar :D
//Henrik
av henwes
Jag svarar mig själv :I kollade runt på forumet och hittade ett tips om att kolla batteripolen, gick ner och stålborstade rent osv och lampjä..n slocknande :D Borde inte startat en ny tråd så fort SORRY!! men såklart är det någon som vet nåt mer, som jag borde veta kring ovanstående problem så är jag tacksam. Jag är ett blåbär på bilar och är tacksam att det finns såna här forum.
//Henrik
Användarvisningsbild
av taxi
Hej! När du kopplade bort batteriet nollade du samtidigt motorstyrningens ECU, dvs risken är stor att den kommer att hitta samma fel igen.
När lampan tänts har minst en felkod satts, och när det händer kan du titta om du hittar nåt uppenbart fel, tex en trasig slang under huven, hittar du inget så åk till en verkstad och få felkoder utlästa så får du veta vad bilen klagar på.
av henwes
Ok, tack men hur nollställer jag ? När du säger trasig slang, är den någon luftslang du menar då? eller?
tack för ditt svar misstänkte att det kunde vara nåt mer jag borde tänka på
//henrik

..det lutar mot att låta någon som v[…]

Är inte skadade kabelstammar i motorrummet r&[…]

Eller så är mätvärdena frysta[…]

Hög tomgång

Fortsatt problem. Men nu går bilen riktigt b[…]