Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MotorAnkan
hej hej, har två problem.
1. instrumentbelysningen fungerar ännu inte. jag har testat att koppla ihop de rosa trådarna i reostaten, men det hjälpte inte (nån som tipsade om det här)

2. handskfacket går inte att öppna, har inte märkt några problem med det innan, men nu går det inte, jag har försökt bända upp så pass mycket så jag skulle kunna få ner ett bågfilsblad, men det gick inte. tips?
Användarvisningsbild
av Taxen47
Förmodar att du kollat säkring 35 och har ljusvredet på P eller halvljus :wink:
Har du testat med testmejsel hur långt du har ström från säkringen?Bäst är att ha en med spets,så du kan sticka rakt igenom kablar.
Jag borrade ett litet hål i luckan mitt för låset genom att mäta från en annan bil.
Jag lade tumstocken parallellt med övre kanten av luckan och mätte exakt 22,5cm från vä.kant.
Prova med kanske 3mm borr först.Tag sen en liten mejsel och peta in på spärren.
Jag visste inte hur det såg ut när jag gjorde detta,så jag gjorde 8mm hål.Har en liten knapp där nu,så händer det igen så är det bara att peta där igen :wink: När du kommer så långt så får du ev.byta ett stift där mot en lämplig skruv.
Användarvisningsbild
av sjoling
Alfredo skrev:Borra sylindern i låset, sedan byta bara sylindern, Jag bröt upp Min i panik.
Känner igen den situationen :D
Användarvisningsbild
av Alfredo
sjoling skrev:
Alfredo skrev:Borra sylindern i låset, sedan byta bara sylindern, Jag bröt upp Min i panik.
Känner igen den situationen :D
Tänkte att Jag skulle hitta papper där att få bilen typbesiktad, men de var naturligtvis inte där.
av MotorAnkan
aha tack för tipsen, säkringarna är hela, men jag ska ta mig tid och mäta strömen som du skrev :)
angående handskfacket så ska jag testa att borra som du skrev, jag har varit riktigt nära att slita sönder luckan flera gånger, men det känns lite onödigt, bättre att borra ett litet hål då juh, tackar :)
Användarvisningsbild
av sjoling
en kompis till mig berättade att man kunde ta en is-skrapa och bända upp handsfacket.. han hade gjort så och det fungerade
av MotorAnkan
hej hej, tack för tipsen, jo, jag borrade ett litet hål och lyckades komma rätt, så nu kan jag öppna luckan, dock så är jag lite irriterad på instrumentbelysningen, jag kopplade ju samman de båda rosa sladdarna, men jag tror att säkringen gick då :(
Kamremsras

Jag är inte hemma på dieslar men det bo[…]

En dum fråga, men du har väl dieselv&au[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Den här informationen hade jag i min app. Sc[…]

Men jag har kört 40 km nu.