Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har kopplat in en laddtrycksmätare på min V70 T5 -98 Automat, max laddtryck får jag om jag gör en kickdown vid ca 60km/h och då visar mätaren 0.7 bar, vid tomgång -0.6 bar. Är detta normalt laddtryck då den INTE är chippad? Den laddar inte alls lika mycket från stillastående, kanske bara 0.2-0.3 bar, ska det var så??

Sen undrar jag, så länge som mätaren visar under noll eller noll, jobbar inte turbon alls då eller?

En som inte vet... ??:-/ :D
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Flyttar till bilspecifik avdelning
av Fartdåre
Vet ej org. laddtryck på din bil, men 0.7 låter lite lågt. Min ligger på samma med 163 hk.

Att den inte laddar så mycket från stillastående beror helt enkelt att motorvarvtalet är lågt. Stå
still och håll på bromsen och tryck samtidigt på gasen så ser du att trycket byggs upp med varvtalet.
Det skall vara så.

Visar mätaren under noll så har du vakum i insuget. Alltså skapar inte turbon någon kompression
av insugningsluften i förhållande till vad motorn suger i sig.
Turbon jobbar alltid.
Användarvisningsbild
av Nexus
0,7 är normalt ladd på en T5. Beroende på om man kan lita på vad mätaren visar...
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]