- lör 21 apr 2012, 17:19
Har en liten fråga om tändningslåset. Har läst att nyckeln ska vara kodad på denna årsmodell. Har både nyckel och tändningslås. Ja hela bilen har jag. Men det jag undrar är om det är möjligt att montera detta tändningslås i min GLT -94? Jag har ju tändningslås, nyckel, antennring, tändlåskontaktdonet, rattstången, typ allt. Men hur mycket måste jag flytta över för att få startspärren att fungera som den ska? Sitter det nån kodning i styrboxen till insprut/tändning eller nån annanstans också?
Antar att dom som tänkt sno en bil inte bär runt på tändningslås, nyckel, antennring, tändlåskontaktdon osv. Hoppas därför att jag kan få svar på detta utan att någon tycker det blir ett tips för att sno en bil. Undrar egentligen inget om själva kodningen, bara hur jag får det att funka i en annan bil.
Antar att dom som tänkt sno en bil inte bär runt på tändningslås, nyckel, antennring, tändlåskontaktdon osv. Hoppas därför att jag kan få svar på detta utan att någon tycker det blir ett tips för att sno en bil. Undrar egentligen inget om själva kodningen, bara hur jag får det att funka i en annan bil.
- By kievY