Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan forumet!

Äger en S70 2.5T -98 med Autotech steg 3 och har nyligen fått ett jävla problem att starta bilen. Det började i morse när bilen var kall, sen hände det när jag skulle åka ifrån jobbet och sen även när bilen var varm då jag laborerade lite.

Startmotor går perfekt och så men det är som den tänder typ 1 gång och sen inget mer, jag har fått "dra om" ca 5-10 gånger innan den startat. Det hjälper heller inte när jag väntar på läge 2. Men sen när den väl går igång så går den som vanligt, inga missljud etc.

Va är det som kan vara fel, någon som har något tips? "Förövrigt är Fördelare, Fördelararm, Tändstift, Bränslefilter, Luftfilter etc byt för kanske 100 mil sedan"

Bilens andra problem är laddtrycket. Installerade precis en laddtrycksmätare och på tomgång är den på bra tryck etc, men sen när jag pressar på så laddar den bara kanske 0,6-0,7 och ett GLT på ~0,6 wtf, har prövat 2st andra magnetventiler som jag har liggandes men laddet är samma på dem "kollade inte GLT på de 2".

Va skulle kunna vara fel?, bilen är ju ändå steg 3 trimmad så den borde ju ladda betydligt mer, jag har ju högt GLT.
Mätaren gör en massa konstig självtest och sådant före den startar, men den kanske felar endå. Man får ju det man betalar för... :)

Angående startproblemet, skulle det kunna vara "tändlägesgivaren" som är kass? Min brorsa sa att det var så på hans 850 och att han har en liggandes, han tyckte att jag skulle kolla felkoder också så jag får väl göra.

Har du ingen reset knapp på blinkersspaken? […]

EX60

Synd att den måste servas lika mycket som en[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Japp den har varit loss och inga tecken på k[…]

Råd vid punktering

Tack alla för snabba, relevanta och välf[…]