Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Jag har en V70 -00. Hade problem med gasspjället för ca 3 år sedan. Det är så att Volvo ger en "goodwill" garanti på felen med gasspjället om bilen gått mindre än 20 000 mil.
Volvos presschef sa detta i SVT's Plus med Sverker för ca 3-4 år sedan...
Det verkar vara lite olika praktik på dom olika volvo-värkstäderna. Några har bytt till det något bättre huset (gul lapp) andra har bara uppgraderat software (något dom gjorde på min). Dock, nu tre år senare är problemet tillbaks på min V70 och volvo nektar att göra något med detta utan betalning.

Verkstan som sökte felkodarna för mej föreslår att byta till dom renoverade husen, det er ju halva priset...

Lyck till
Det gick klockrent! inga problem alls. Beställde på måndag kväll och dom skickade på tisdag. På onsdag förmiddag hade jag det i en snygg kartong med packningar och lite danskt godis :)

Slängde dit det och följde manualen sen gick det utan problem! behövde inte ladda om något. Kört 300 mil utan problem! Kan rekommendera dom! Pratade med en kompis på lokala merca firman och dom skickade en del styrboxar dit! Jag skulle inte köpa ett beg spjäll utan ett ifrån atech2. Bolaget för utvekling är i Holland förövrigt :o
Nu har jag kommit lite vidare och atech har undersökt på spjällen och de var fel på båda pga av en dålig leverans ev någon elkomponent. Atech har enligt som själva 0,5% reklamationer så jag hade extrem otur. Volvo satte dit ett orginal spjäll och sen skickade jag det till atech och dom skickade en kreditfaktura på det jag betalat fär spjället plus en ersättning på 2500kr.
Väldigt nöjd med hur de slutade :) Bra service ifrån atech så jag kommer nog testa dom igen :)
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]