Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanT5
nypa00 skrev:Jag har ett ovanligt högt tickande från lyftarna i början när bilen kallstartas, avtar gradvis tills motorn gått en stund... Kanske har att göra med ventiltätningen?
Hade samma tick på min.
Så köpte mig en flaska ventil lyftar rengörning och tömde i.
Nu har ja inte haft ett tick på min bil efter det.
av nypa00
Blir nog att man provar något sånt innan, vet du vad det var för medel du hällde i?
Funderar på att hälla i en STC Smoke Treatment och se om det avhjälper mitt problem eller om det slutar med att man måste riva toppen för att byta ventiltätningar + ev lyftare....
av *pettson*
två saker..

1 om problemet är en tryckare eller flera så går det inte överhuvudtaget att lösa detta med flaskor. oljan cirkulerar inte i tryckaren och därmed kvarstår problemet. Men är problemet dåligt oljetryck eller smuts i en kanal till tryckaren kan det säkert luckras upp o det tystnar.

2 Taskiga ventiltätningar blir inte lagade av magiska burkar. Normalt sett är dom hårda soms ten och saknar ett par millimeter av tätningsläpparna när det börjar ryka. En burk löser Inte glappa styrningar heller. Är problemet nåt annat kan säkert en burk av nåt lösa nåt.

Torrt kan man konstatera att hjälper en burk med innehåll så är absolut inte ventiltätningar eller slitna tryckare problemet från början på en vitblockare.

Dum fråga, hur öppnas den här te[…]

Är det bara Orbit som har funktionen att prog[…]

Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]