Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av scampi
Halloj! Bilen ska få nytt godis i bakhjulen. Nya skivor, belägg, handbromsbackar och tillhörande monteringssatser mm. Men... behöver man byta hjullagren samtidigt som man byter skivor på en 855 -95 automat? (2,5 lit, 10 vent).

Det behövde man göra på min Mazda jag hade förut.... så jag känner att det är bäst att fråga innan jag börjar med något så jag blir utan bil :S
Användarvisningsbild
av Alfredo
Dalmans skrev:Du behöver knappast byta hjullagren bara för att du byter skivorna.

Så kör hårt
Det var så Jag mende! Men när Du ändå gör en nästan komplett renovering av bakbromsarna skulle det vara smart att samtidigt renovera oken där bak med nya tätningsgummin? Finns på skruvat.
av scampi
Alfredo skrev:
Dalmans skrev:Du behöver knappast byta hjullagren bara för att du byter skivorna.

Så kör hårt
Det var så Jag mende! Men när Du ändå gör en nästan komplett renovering av bakbromsarna skulle det vara smart att samtidigt renovera oken där bak med nya tätningsgummin? Finns på skruvat.

Ok! Tack! Tätningsgummin, ja, det skulle jag kanske ha tänkt på... ska beställa sådana. Tack!

Tack alla som svarat :)
av *pettson*
En verkstadshandbok behöver du förmodligen. För grejen är att vet du inte så mycket om konstruktionen så du kan avgöra om du behöver köpa lager eller inte. Då finns det extremt mycket matnyttigt i handboken för det jobbet. Det är ju inte bara bakre färdbromsen utan även handbromsen som påverkas. Vilket gör att det är en del att hålla reda på som nybörjare på fordonstypen. :wink:

Dum fråga, hur öppnas den här te[…]

Är det bara Orbit som har funktionen att prog[…]

Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]