Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kallessida
Hej.

Som sagt blev mig vinge snodd härromdagen..

Tänkte hör hur många bromsljus MÅSTE man ha bak? just nu har jag ju bara de två som sitter i karossen där, måste man ha ett tredje? eller räcker de och får man köra med bara de två som jag har just nu?
av Volvo_740_GLT
Det räcker med dom två du har
Användarvisningsbild
av Nexus
vad är det för bil ifråga? sitter ju orginal bromsljus även om man monterar vinge....
av kallessida
Korkat av mig att inte skriva ut det då..

är en 850 GLT från 97.

tidigare satt det ju o^o (sidoljus = o. Vinge = ^) medan nu finns de bara o o, alltså inget ljus ^

Hänger ni med?
Användarvisningsbild
av Nexus
Men även om du har vinge på din 854 så brukar det ju sitta ett orginal bromsljus i rutan.
Är det bortkopplat så kan det ju gå koppla tillbaka för få 3 bromsljus igen.
Användarvisningsbild
av Dalmans
men som sagt... det duger fint med bara två bromsljus i besiktningssyfte. men det skadar ju inte att det syns bra när man bromsar.

så vill du så skaffar du en ny vinge med bromsljus, sätter ett ljus i rutan eller så struntar du i det. vilket som :)
av kallessida
Har skaffat ny vinge :) anledningen till jag frågade nu var för killen sa att vingen är komplett de är bromsljus och allt i och sen nör jag skruvade bort plastkåpan så fanns inget bromsljus... :-(O) ...

så därav tänkte jag att kan sätta fast den för vinröd med mörkgrå vinge matchade rätt bra belive it or not :P... och behöver då inte jaga rätt på ett bromsljus eller på den killen :P...
av kallessida
Drog dit vingen nu.
Tog och använde PL400 så lycka till att få loss den om nån vill sno denna :).. och lycka till mig med om att jag nån gång kommer kunna få bort den :P..

Dum fråga, hur öppnas den här te[…]

Är det bara Orbit som har funktionen att prog[…]

Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]