Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grytnäs
Har problem vänster sidorutan med elhissar .rutan far snett när man kör upp den Fönsterhissmekanism verkar var glapp när man tar i rutan verkar den var lös 1-2cm i sid led är detta ett vanligt fel ????? :?: volvo v70 -97
av *pettson*
Det är ett plasthjul som gått sönder för dej. Det är varken vanligt eller ovanligt. Ett fel som uppträder då och då. Din bil är ju endast 11 år gammal och plasten i rutmekanismerna är ju verkligen välvårdade. Passera reservdelsdisken på volvo och säg till bara så löser dom det. Priset var sist jag handlade runt 45 spänn.
Sen är det till att riva dörrsidan och följa exakt det som man tidigare förklarat här i forumet då frågan var om hur man tar ur en ruta. Det är inte ett dugg avancerat och kräver inga avacerade dyra verktyg.
av *pettson*
Under rutan är mekanismen som en sax. Saxen håller två plasthjul som ska rulla i rutans metallskena. Dom hjulen brukar bli kassa och spricka (ibland ena och ibland bägge). Om ena spricker och går sönder då tappar rutan stödet precis som du beskrev.
Användarvisningsbild
av amcmannen
bra tips ang plasthjulen.fick äntligen fixat mina elhissar på framdörrarna o det kostade endast 92kr för hjulen samt en halvtimmes jobb per dörr!

Dum fråga, hur öppnas den här te[…]

Är det bara Orbit som har funktionen att prog[…]

Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]