- ons 22 jun 2011, 20:47
Hej, har letat bland trådar men inte hittat något som passar. Har en V70 GLT -98 som krånglar. Började med att den "dog" till en kort stund när man körde, dock med ojämna mellanrum. Luktade mycket bensin när man startar dock. Sedan började lamdalampan lysa. Sist jag hade igång den så gick den bara på högvarv, dog på låga varv men trampa i gasen så kom den igen. Var givetvis tvungen att stanna, provade att starta igen men tänder bara till och går upp till ca 500 rpm och dör omedelbart.
Får felkod P0103,mass or volume air flow circuit high input. Har letat efter trasiga vacuumslangar men hittar inga. Hittar inga rostiga kontakter heller. Samma sak om man drar ur kontakten till LMM. Drog ur kontakten till LMM när den gick innan den dog och då gick den sämre för att gå bra då jag stoppade in kontakten igen. Provat att rengöra spjället med men inga förbättringar. Någon som känner igen sig? Kan bilen vara helt dör om LMM är trasig? Startar inte med sladden ur heller. Tacksam för tips. MVH Kalle
Får felkod P0103,mass or volume air flow circuit high input. Har letat efter trasiga vacuumslangar men hittar inga. Hittar inga rostiga kontakter heller. Samma sak om man drar ur kontakten till LMM. Drog ur kontakten till LMM när den gick innan den dog och då gick den sämre för att gå bra då jag stoppade in kontakten igen. Provat att rengöra spjället med men inga förbättringar. Någon som känner igen sig? Kan bilen vara helt dör om LMM är trasig? Startar inte med sladden ur heller. Tacksam för tips. MVH Kalle
- By AxelE80