Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sigsten skrev:Min 850 Sedan -94, har inte orginal dörr höger fram (visade det sig). Där passar inte nyckeln, men centrallåset fungerar. Kan det vara så med din bil? Det går ju att byta en dörr/lucka och sen inte bry sig om att koda om låset.
Det öär ju en teori, men hur ska jag veta om den inte är original då? :D Den kostar ju en slant denna lucka skulle jag tänka mig.

Hade :D
Jag upptäckte det när mina smorningsansträngningar misslyckades. Har lyckats förr på annan bil. Man brukar ju märka om det händer nånting... Sen såg jag att det var lite annan färg på plast detaljerna...och jag är bekant med förra ägaren.
Om du inte är blyg :oops: så kan du leta upp tidigare ägare. Adresser kan du söka på nätet.
Kanske inte ett nytt lås kostar så mycket. Jag har lagt ner att få allt att funka :D
Ja den förra ägaren är min granne, så det ska väl inte vara något problem, Han kanske har bytt den vad vet jag? Ska kolla med honom..

Men kan det ha att göra med att det är en gammal polis-bil, kanske är speciell baklucka på den, som de sedan byter när den inte ska vara i bruk längre.. Långsökt kanske, men en idé
Jag tror att låskistan har hängt sig, Kan lixom inte vara något annat, men det är en gåta, att centrallåset får den att öppna sig men inte manuellt, Brukar ju händelsevis vara tvärtom.
Hejsan!

Det har ordnat sig med låset på i bakluckan, Skruvade dén låset och meckade isär det och smörjde upp det, Har funkat sen dess, låskolven hade lixom fastnat med en massa låsolja och låsfett under många vintrar bakom sig, Så att det hade krackelerat. Menåtgärdat nu.
Bromsrör höger fram

Det är förmodligen koningen som inte bli[…]

Vad är det för värmare inkopplad, […]

Vår belysning har kommit tillbaka efter den […]

Nej jag har bockat i fartkameravarning. Hål[…]