- mån 04 jul 2011, 22:06
Det började med att jag bytte bromsklossar fram på min bil. Såg då att skivorna hade mått bättre, men bestämde mej för att byta dom vid senare tillfälle. Skulle då även byta styrstagen på båda sidor då dom hade lite glapp.
3 veckor senare inhandlades skivor till båda sidor... en sida byttes då min "nyckel" till låsbulten sa upp sig.
Så nu åker jag omkring med ny bromsskiva,klossar och styrstag på vänster fram och det är där mitt problem börjar..
Bilen SKRIKER när jag svänger höger..... ett litet kvidande kommer även vid vänstersvängar men det är bara ibland.
Att tillägga så vid inbromsningar nu slår ABSén in vid inbromsningar som är liiiiiite hårdare (inte tvärbroms)
Känner hur den pulserar i pedalen.
Vad kan det vara som bråkar...vad har jag missat?
Eller stämmer min teori jag har att ABSén går in så lätt nu för att en sida har bättre bromsverkan?
Skrikningarna har jag inga teorier om alls....
Snälla ge mej goda råd :?:
3 veckor senare inhandlades skivor till båda sidor... en sida byttes då min "nyckel" till låsbulten sa upp sig.
Så nu åker jag omkring med ny bromsskiva,klossar och styrstag på vänster fram och det är där mitt problem börjar..
Bilen SKRIKER när jag svänger höger..... ett litet kvidande kommer även vid vänstersvängar men det är bara ibland.
Att tillägga så vid inbromsningar nu slår ABSén in vid inbromsningar som är liiiiiite hårdare (inte tvärbroms)
Känner hur den pulserar i pedalen.
Vad kan det vara som bråkar...vad har jag missat?
Eller stämmer min teori jag har att ABSén går in så lätt nu för att en sida har bättre bromsverkan?
Skrikningarna har jag inga teorier om alls....
Snälla ge mej goda råd :?:
Allt går... utom små barn och tennsoldater
- By JohanES