Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xxargs
Varför inte fixa fläkten först??? (och i samband med detta kolla eller bara byta tryckvakten om hela fläktströmmen går igenom tryckvakten vilket det ofta gjorde i lite äldre bilars AC)

Det kommer vara betydligt billigare än att en gång av många råka glömma stänga av AC under 70 km/h, övertryckventilen inte gör sitt jobb och stänger av kompressorn pga. att den skadats när fläkten pajade, trycket blir för högt och en god bit av kylmedieladdningen skjuter ut genom säkerhetsventilen på kompressorn...

men du gör som du vill...
av jaghardittnamn
hmm jo nu i efterhand så förstår man ju att man körde den lite för länge :(
men apersson850 vad menar du att du tror att jag ökat notan med några tusen, vad skulle gått sönder? de finns inget som skulle kunnat ta skada... i omed att de fanns(finns) gas i systemet så den kördes ju inte torr, den har inte skurit. de enda som troligtvis kostat med "pyset" är fylla på lite mer gas som jag får gratis och lite olja som kostar 200kr för en burk... skulle inte direkt tro att de uppkom en läcka nu
men jag mätte lite ström innan också, och nere vid kompressorn, den vita kontakten man kan dela och ge direktström till kompressorn.. den sladden som ska mata ström, ger ingen ström, alltså helt strömlös... så antingen så hindrar nån lågvakt eller givare att skicka strömmen vidare frammåt eller så har jag ett kabelbrott på vägen frammåt.... vilket är mest troligt?
av jaghardittnamn
lämnade in bilen till ac-verkstad idag på felsökning, fick till svar att gasen var låg (troligen pågrund utav att de läckt innan när säkerhetsventilen öppna, hade 200gram gas och de ska vara 750gram. sen var de en givare som var sönder som han bytte, så nu funkar ac:en igen, ska på återkontroll om 2veckor för att se så de inte finns någon läcka, då återkommer jag med vilken givare de var som byttes ut.

tack för alla svar som ni gett mig innan ;D
Värmare XC60 22-

Din historia faller på att motorn startar di[…]

Instämmer i Erik Å:s inlägg, och d[…]

Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]