Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av semmelman
Ja E4 är bitvis mycket spårig och ju bredare däck desto mer spårkänsliga konstigt nog. Kanske det blir bättre om man har högre lufttryck? VIlket ju man ska ha med lågprofildäck.
Användarvisningsbild
av rüttner
Hej.

Rätta mig om jag har fel, men spårar in en bil med fwd mer än tex rwd jämt?
Tycker jag personligen iallafall då man har haft båda.
Speciellt om du har lite krut under huven, då får man ju hålla imot som fan med en fwd under krafttigt gaspådrag tex.

mvh
av Henke3
Det är inte samma som spårning, det kallas momentstyrning, du får olika moment på höger och vänster hjul vid gaspådrag på en framhjulsdriven bil. Mycket svårt att helt och hållet råda bot på.
av *pettson*
Det blir mer tydligt med dåliga länkarmsbussningar på en FWD. Då drar det i ratten, på en bakhjulsdriven drar det bara snett, men utan att kännas i ratten.
En volvo 850 o framåt har två exakt lika långa verksamma drivaxlar det gör att skillnaden är ett minimum. Det är därför bland annat som yttre drivaxeln på höger resp vänster drivaxel är lika långa. Då är det lika långa drivaxlar utanför sista fasta punkt. Det gör att det drar inte speciellt snett. MEN som sagt det kräver en hel del av länkarmarna.
Värmare XC60 22-

Din historia faller på att motorn startar di[…]

Instämmer i Erik Å:s inlägg, och d[…]

Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]