- mån 13 jun 2011, 19:02
Fick motorstopp i Fredhällstunneln mitt i rusningstrafiken härom dagen....Första gången min V70 som jag ägt sen -00 krånglar. 22.000 mil har den gått. Det var som om jag fick bensin stopp, tappade kraft då jag gasade. Fick stå och svalna i 30minuter och innan bärgaren kom och då fungerade bilen igen. Tog ändå bärgning en bit till jobbet......Sen på kvällen åkte jag hem utan problem, körde dock endast i 2mil på ca 20minuter.
Dagen efter gjorde jag rent spjällhuset, vevhusvent, kollade insprutningen och alla vakumslangar, byte bränslefiler, kollade stiften och åkte på tur i ca 1h då den började rycka , dock utan att stanna. Tog mig sedan hem under 1h med lite ryck då och då, Typ som om den inte fick bränsle.....
Körde en kortis i 10 minuter idag och den gick utan problem....
Vad kan det vara för fel? Bränslepumpen??? Kan den krångla vid långkörning och värme???
Någon som har nåt bra förslag?
Dagen efter gjorde jag rent spjällhuset, vevhusvent, kollade insprutningen och alla vakumslangar, byte bränslefiler, kollade stiften och åkte på tur i ca 1h då den började rycka , dock utan att stanna. Tog mig sedan hem under 1h med lite ryck då och då, Typ som om den inte fick bränsle.....
Körde en kortis i 10 minuter idag och den gick utan problem....
Vad kan det vara för fel? Bränslepumpen??? Kan den krångla vid långkörning och värme???
Någon som har nåt bra förslag?